Klaas Adema - Accountmanager
Een regisseur van het gehele proces met een goede kijk op wet- en regelgeving. Dat zijn onze casemanagers!
Klaas Adema

Casemanagement Bouw

Het behandelen van dossiers en vraagstukken binnen de fysieke leefomgeving, vraagt om mensen met planningsvermogen en een integrale kijk op wet- en regelgeving. Besluiten worden genomen met integrale afwegingen, van vergunningsvrij tot en met een omgevingsvergunning voor een woontoren. Een casemanager is de spin in het web van complexe regelgeving én de vertaling en verwerking daarvan in de noodzakelijke vergunningen.

Onze casemanagers zijn het aanspreekpunt op het gebied van de Omgevingswet . Ze beoordelen en coördineren de aangevraagde omgevingsvergunningen, vooroverlegplannen en principeverzoeken en zorgen voor de afhandeling daarvan. Ze zorgen voor het toetsen van de aanvragen aan het omgevingsplan, het Besluit bouwwerken leefomgeving en andere relevante regelgeving. Dat houdt ook de zorg in voor eventuele afwijkingsprocedures en advies aan het college. Met 25 jaar ervaring binnen het behandelen en afhandelen van zaken binnen de bouwkundige dienstverlening, is InterConcept in staat de complexiteit te vertalen naar handelingen op de werkvloer en een informele aanpak richting aanvragers.

Beschikbaar als:
  • Interim & detachering
  • Volledig uitbesteden

Casemanagement binnen InterConcept

HUISbesteding 
Als casemanager HUISbesteding ben je regisseur van het proces en ben je verantwoordelijk voor het behandelen en de afhandeling van dossiers. Je zorgt dat alle toetsingen -zowel intern als extern- worden verricht. Denk bijvoorbeeld aan het opvragen van advies bij de regionale veiligheidsdienst of omgevingsdienst, maar ook welstand of stedenbouwkundig advies bij het afwijken van de planologische regels. De meeste toetsingen die traditioneel door een vergunningverlener zelf worden gedaan, worden binnen InterConcept uitgezet in de backoffice. Dit zijn zaken als toetsing aan het omgevingsplan, de bouwtechnische regels, maar ook het toetsen op volledigheid en bouwkosten. De casemanager verwerkt al deze adviezen in het gemeentelijke systeem en vervolgt het vergunningenproces. Dit kan een verzoek om aanvullingen, planaanpassing of meteen de beschikking zijn.

Interim en detachering 
Natuurlijk is het ook mogelijk om mensen op locatie in te zetten. Al vele jaren biedt InterConcept ondersteuning bij vraagstukken en capaciteitsproblemen bij onze klanten binnen de fysieke leefomgeving. Het inhuren van een casemanager is een manier om tijdelijk de aanwezige personeelssterkte binnen een team te vergroten. Onze casemanager maakt deel uit van het team binnen jouw organisatie en zal ondersteunen bij de werkzaamheden.

Gemeente Schiedam

Begeleiden en opleiden van junior casemanagers
Martin van Maanen - Accountmanager bij InterConcept
Martin van Maanen
Landschap

Ervaringen van klanten:

Sander Westdorp | Hoofd afdeling Ruimtelijke ordening, Vergunningen en Handhaving | Gemeente Tholen

Gemeente Tholen

Uiteindelijk hebben we ervoor gekozen om een deel van de bouwaanvragen middels digitaal werken uit te besteden aan InterConcept. Dit geeft een aantal voordelen, zoals het tijd- en plaats onafhankelijk kunnen werken in een veilige en afgeschermde digitale omgeving.

Nancy Damen | Teammanager Klantzaken | Gemeente Halderberge

Halderberge

Mocht je nieuwsgierig zijn naar het inzetten van interim personeel, zou ik adviseren om de stap te durven wagen en vanaf het begin een collega te beschouwen als vast personeel. Dit werkt het beste van twee kanten. Er worden kwalitatief hoogwaardige collega’s aangeboden!

Meer weten?

Wil je meer weten over onze diensten?

Al even rondgekeken maar nog niet helemaal gevonden wat je zocht? Of je heb een vraag waar ik je bij kan helpen? Schroom dan niet en neem contact met mij op! 

Klaas Adema Accountmanager
Klaas
Bel, Whatsapp of mail mij!

InterConcept op jouw manier? doe de check:

Stelling 1 van 4

Binnen een samenwerking verwacht ik dat een Helpende Hand geboden wordt.
- Rik Bloem, Projectmanager bij InterConcept
Rik Interconcept